LEDIG STILLING:

Gravferdsetaten søker konsulent til Servicekontoret

Søknadsfrist: 22. september

Gravferdsetaten søker en initiativrik og løsningorientert konsulent til vårt servicekontor.

Som en del av vårt team på tolv kompetente medarbeidere, vil du bistå med saksbehandling og kundeserviceoppgaver, og bidra til utvikling av våre rutiner og tjenester.

Servicekontoret inngår i Avdeling HR og kommunikasjon, og er Gravferdsetatens kontaktpunkt overfor publikum, pårørende og samarbeidspartnere. Seksjonens hovedoppgave er å administrere gravferd i Oslo og være bindeledd mellom gravplassene og alle involverte parter i gravferdsprosessen.

Fakta om stillingen

Søknadsfrist: 22.09.2020

Arbeidsgiver: Gravferdsetaten, Oslo kommune

Sted: Karvesvingen 3, 0579 Oslo

Stillingstittel: Konsulent på Servicekontoret

Stillingsprosent: 100

Ansettelsesform: Fast

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling, råd og veiledning i forbindelse med gjennomføring av gravferd
  • Administrering av avtaler, samt saksbehandling og ajourføring av gravregisteret
  • Håndtering av brukerhenvendelser på telefon, e-post og personlig oppmøte
  • Utarbeidelse av faktureringsgrunnlag og oppfølging mot regnskapsavdelingen
  • Andre aktuelle oppgaver innenfor stillingens arbeidsområde

Kvalifikasjoner

  • 1-2 års relevant høyere utdanning innen administrative fag, offentlig forvaltning, serviceledelse, eller tilsvarende. Realkompetanse innen fagområdet kan kompensere utdanningskravet
  • Relevant arbeidserfaring, gjerne fra saksbehandling og kundeservice i offentlig virksomhet
  • God muntlig og skriftlig fremstillingevne på norsk, tilsvarende bestått norskprøve C1
  • Gode datakunnskaper er en forutsetning

Personlige egenskaper

  • Forstår verdien av god kundebehandling og serviceinnstilling
  • Har evne og vilje til å tilegne seg ny kunnskap innenfor fagfeltet og de systemene vi jobber med
  • Nøyaktig, ansvarsbevisst og strukturert
  • Har gode kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
  • Positiv, fleksibel og kan i perioder takle høyt arbeidstempo
  • Selvgående, men jobber godt i team

Vi tilbyr

  • Godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Muligheter for faglig utvikling
  • Fleksitidsordning
  • Pensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
  • Stillingen lønnes i lønnsramme 16, lønnstrinn 20 - 29 (kr 408 750 – 456 300), avhengig av ansiennitet
  • Dekning av treningsavgift inntil kr 6000 pr år

Kontaktinformasjon:
Katarina Wold, seksjonsleder
Tlf: 467 64 470

SØK HER

Gravferdsetaten

Gravferdsetaten skal ivareta Oslos behov for å håndtere våre døde på en verdig måte og skape attraktive, grønne gravplasser for oss levende. Etaten har mange spennende og utfordrende oppgaver. Vi skal både ivareta eksisterende og utvikle nye gravplasser, tilrettelegge for variert bruk samt legge grunnlaget for nye gravferdsformer.

Vi er over 130 gode kollegaer, men i sommersesongen er over 300 medarbeidere i full aktivitet ute på gravplassene. Etaten er preget av mangfold, og vi ønsker å gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.